80. de pe vârful muntelui, din locuința sa bărbatul prindea zilnic câte un cocor cocorul era bine prăjit și ronțăit cu poftă între gingii și obraji era un timp în care oamenii se iubeau cu animalele, cu îngerii și cu diavolii nările se spărgeau de prea multă carne de cocor versurile, precum oasele, erau bine epurate, degustate bărbatul își ține femeia în partea dreaptă a corpului la plimbarea din vale femeia își dezgolește pulpele, se tăvălește pe roci regula căsniciilor eșuate, insomniace și plictisite când jarul de pe coapsele feminine se stinge și lectura bibliotecii se oprește în noiembrie dorul bărbatului de a-și dărâma și reclădi casa de a se înveli cu piper la gândul că singur cu friptura de cocor era mult mai bine spațiul femeii e la vale, în vale, sub vale iubirea și ura sunt identice în identitate, confuzie și intensitate 83. mă voi așeza peste tine cu fața în sus tu vei privi mobila și cerul purpuriu prin țeasta mea mi-ai spus: „of, eu nu sunt o cometă și nu am aripi să zbor spre tine.“ o mână suspendată din turla bisericii îți mângâie creștetele ochelarilor orice aș face, orice aș spune, orice aș gândi sau aș vomita morții tot în ei înșiși vor crede, nu în noi nu se pot răzgândi te-am legat la ochi și la dezlegare cristalinul tău se scurgea șiroaie pe obraji noile lacrimi nu mai erau fermentate, ci proaspete cele vechi se adună încet sub mătură bărbatul răpește o vulpe deochiată din care să-i confecționeze femeii o blană dar femeia e demult plecată și nu întru totul uitată 84. hormonii se împrăștie și se usucă pe pereții camerei de dormit eu am devenit o ureche de vulpe cu miros de munte și bot tânguitor copiii au pierit, bărbatul i-a îngropat în cuvintele din ciment, în spațiile dintre vorbe eu sunt un fir de păr de cal în apa lacului șlefuiesc cu mine, din mine, eul meu – iată-l! îl poți prinde în mâinile tale? tu nu mă prinzi de mână în fața oglinzii tu nu faci din părul meu o floare și tu nu ai învățat încă să torni vin în pahare cui aparțin numele și prenumele – trupului sau spiritului? când moartea are mătreață, totul în jur devine inexpresiv de alb iar când totul e oribil de singur, ceilalți sunt și mai oribili, o înfățișare fantomatică ceilalți ca celălalt căruia i se oferă o bucată de pâine e visul oricărui ochi masculin să-și vadă nevasta împlinită, strident machiată cu ochelari de soare bine înfipți în nările nasului spălată cu apă cu clor de la robinet cu smocul învolburat de păr vopsit cu cremă de ghete 87. ursitoarele au decretat: pentru tine, viața va alerga prin zone muntoase și cascade arămii într-un autobuz magic cu un singur scaun cum adică timpul nu sosește? autobuzul magic cu un singur scaun oprește în timpul fiecărui călător, în gara oricărui deșert noi doi escaladăm timpul, nu într-un poem de iubire ci într-un timp care nu începe și nu se termină cădem armonios din revistele frumos colorate pentru adulți direct pe covorul zburător al timpului ce nu înregistrează nici nașteri, nici morți doar, uneori, străzi obscure, becuri bombardate sau stâlpi înclinați vei șterge șoseaua de praf și de pietre din drumul meu dar îngerii nu-ți vor șopti reguli de încredere de gestionare a hazardului nu te vor lua alături de ei la școala angelică puii de pasăre și cei de oameni seamănă leit între ei prin vâscozitatea urmelor de pe față și nestatornicia cărnii pe oase Fragmente din volumul Culori ectopice, Editura. Eikon, București, 2022
Noemina Câmpean este poetă, eseistă și practică psihanaliza în România și în Franța.
Deține un doctorat Summa cum laudae în Filologie la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (2016), Facultatea de Litere, cu teza „August Strindberg și Ingmar Bergman. Perspective comparatiste asupra durerii inocentului” (devenită ulterior carte publicată în 2018, Școala Ardeleană & Eikon Cluj Napoca), pentru care a obținut o bursă de studii doctorale la Academia Română din București.
Noemina organizează Colocviul Internațional de Cinema, Teatru și Psihanaliză (2018, 2019, 2021 și 2022). A publicat articole despre relația polimorfă dintre cinema, teatru și psihanaliză la Strindberg, Bergman, O’Neill, Herzog, Zanussi, Jelinek, Haneke, Beckett, Milo Rau ș.a.m.d. A beneficiat de stagii de cercetare la Universitatea Jean Moulin Lyon 3, Franța, și la Universitatea din Copenhaga, Danemarca. Volume de poezie publicate: Nudul lui Pilat (București, 2005); Culori ectopice (București, 2022).